This first shot marks the beginning of a breathless 72-minute-long reconstruction of events, filmed in a single take, as seen through the eyes of the victims. Kaja’s desperate search for Emilie. The fear in the eyes of the young people. Their escape into the forest. Their desperate hope of rescue. And the unknown assassin, getting closer and closer.
Born in Oslo, Norway in 1960, he began his career as a press photographer, winning several awards. After studying at the Dramatiska Institutet in Stockholm, he worked as a cinematographer on several feature films before making his debut as a director with Schpaa which screened in the 1999 Panorama. The film was the first instalment in his multi-award-winning Oslo Trilogy which also comprises Hawaii, Oslo and DeUsynlige (Troubled Water). In 2017 his film Kongens Nei (The King’s Choice) also screened in Panorama.