As in her directing debut, Vergine giurata, Laura Bispuri once again follows her protagonist as she encounters, imitates and questions several role models until she gradually discovers who she is. The warm light of a Sardinian summer accompanies Vittoria on her turbulent journey.
After graduating with a film degree from the Sapienza University of Rome, she directed short films including Passing Time which won the 2010 David di Donatello Award for Best Short Film. In 2011 with Biondina she won the Nastro D’Argento Italian film critics' award for best new talent of the year. Her feature film debut Vergine giurata premiered in the 2015 Berlinale Competition and went on to be screened at over 80 festivals worldwide, winning numerous awards.