Morgan Fisher, born in 1942 in Washington, D.C., USA, lives and works in Los Angeles. He studied art history at Harvard College (1960–64), and then attended film school in Los Angeles. He began making films in 1968. He later developed an art practice that includes painting, installation, and photography. Like his films, this non-film work has been exhibited in museums and galleries internationally. A collection of his writings was published in 2012. Fisher has been a visiting teacher at Brown University, California Institute of the Arts, and the University of California, Los Angeles. His structuralist films like Projection Instructions (1976) are considered classics of North American experimental cinema.