This debut packs in a whole lot: The drama of the story, the raw opulence of the setting and street cred of the actors are all striking cinematic statements. Machérie Ekwa Bahango is part of a group of young filmmakers in Kinshasa working to revitalise Congolese cinema and create works that equally appeal to their own home audiences.
Born in Kisagani, Democratic Republic of Congo in 1993. She took screenwriting and film directing workshops while studying Law. In 2016, she wrote six episodes of the series Nakisa: Lobi mokola ya sika, which was financed by the American NGO Search for Common Ground. Maki’la is her debut film.