Born in Bulgaria in 1967, he studied under Vladislav Ikonomov at the Krastyo Sarafov National Academy for Theatre and Film Arts in Sofia and later worked there himself as a lecturer in the film department. His debut feature film Alienation premiered at the Giornate degli Autori in Venice.