Born in Bonghwa, South Korea in 1960. After studying in Paris, he returned to South Korea and began working as a screenwriter. He made his directing debut in 1996 with the low-budget film Ageo (Crocodile). Since then, his films have frequently caused a sensation at international festivals. His work has screened a number of times at the Berlinale, most recently in 2004 with Samaria (Samaritan Girl) which won him the Silver Bear.