Segundo sees silence as his only option for dealing with his father Noé’s secret. The 14-year-old lives with his parents in a village high up in the mountains of Peru. Noé is a respected artisan and Segundo’s role model. With loving eye for detail, he artfully crafts altarpieces for church and homes, and is preparing his son to follow in his footsteps. But cracks form in their tight bond. The film takes an unflinching look behind the facades of a seemingly intact village community, in which patriarchal rules are imposed with unrelenting violence. In saturated colours, a panorama view of a world in which a young artist is finding his place.
A film director, he studied psychology at the London School of Economics and Political Science and innovation design at the Massachusetts Institute of Technology (MIT), before going on to attend the London Film Academy. After making two highly successful short films, Retablo is his debut feature. It was developed through the Sundance Feature Film Program Lab and screened at the 2017 Festival de Cine de Lima where it won the prize for Best Peruvian Film.