Born in Adelaide, Australia where she gained her first experience as a performer in a youth circus. When she was 14 she co-founded the Gravity and Other Myths circus troupe and went on to perform with the Force Majeure dance theatre company. She made her international breakthrough as an actor with her debut film role in 52 Tuesdays which screened in Generation in 2013. She has since acted in two Australian television series as well as continuing to appear on the stage.