Born in Wipperfürth, Germany in 1981, upon leaving school he trained as a process mechanic for plastics and rubber technology. From 2006 to 2013 he took a foundation degree in media arts at the Academy of Media Arts Cologne (KHM). He currently lives with his family in Cologne and works as a freelance animation filmmaker. His film Däwit screened in the 2015 Berlinale Shorts.