Born in Seoul, South Korea in 1974, she studied at the Stockholm Academy of Dramatic Arts. She worked for a long time as the producer of highly acclaimed short films with her own production company, LEE Film, before moving into directing. She is chiefly involved in animation films for children but has also directed a short documentary.