Maya Shurbaji, born in 1979, is a producer and filmmaker. She holds an MA in Cultural Management from the Open University of Catalonia. She served as the Art Director of the gender project Estayqazat where she directed a short animation film and oversaw the production of several short films aimed at social awareness and change. Through her work with Bidayyat audio-visual arts, a Beirut-based organization that supports and produces documentaries and experimental films, Maya produced several short films, including Now End of Season, which premiered at the Forum Expanded 2016.