Karim Aïnouz spent a year following these men in search of a place they can call home. The film’s sensitive and well-composed images capture their lives that are shaped by uncertainty, stress and anguish, but also jollity and aspirations. The building’s architecture and the changing seasons add a surreal dimension. A portrait of a city within a city that is also a snapshot of Europe caught between utopia and crisis.
Born in Fortaleza, Brazil in 1966, the director, screenwriter and artist has made over 15 films so far. Praia do futuro screened in the 2014 Berlinale Competition; his documentary Zentralflughafen THF was presented in Panorama in 2018 and won the Amnesty International Film Prize. A vida invisível received the main award in the Un Certain Regard section at Cannes in 2019. He is a mentor for screenwriting at the Brazilian institute Porto Iracema das Artes and a member of the Academy of Motion Picture Arts and Sciences.