Day after day, Hénia looks over to the other side from her house on the beach, while birds drift by as if there were no barriers, and the border soldiers of both nations, whom she already knew when they were all young, sing songs of brotherhood through the fence.
The prospect of papers finally leads her to marry an old widower, but once again she is the pawn of other interests. Hénia must take her fate into her own hands. A quietly sensual film set before a bewitching backdrop that recounts the consequences of a historical event whose effects are still being felt today.