Born in Les Lilas, France in 1973. She studied Music, Performing Arts and Film Studies. In 2000, she completed a master’s degree in Ethnomusicology, and a year later a master’s degree in Documentary Film. Since 2006, she has led film education workshops. Djamilia is her first feature film.