Born in Budapest, Hungary in 1955, she began her career as a concept and media artist before turning to short and feature films as a writer and director. She has received more than 40 international awards for her work. In 1992, she was a member of the Berlinale’s International Jury. Fifteen years later, her film On Body and Soul won the Golden Bear at the Berlinale.