In his work, Canadian filmmaker Justin Simms is especially focused on sharing the Newfoundland experience with a wide range of audiences. For the National Film Board of Canada, Simms directed Danny, which portrays Newfoundland’s former premier Danny Williams, and the award-winning docudrama Hard Light. In 2016, he directed the six-episode anthology series Sex in Cars along with his third feature film, Away from Everywhere, which screened at the 2016 Cannes Film Festival.