After Kim Ki-young and Shin Sang-ok, Yu Hyun-mok is considered the third pioneer of post-war South Korean cinema. Influenced by Italian neo-realism, his seventh film Obaltan is seen as a milestone. Made during the brief period of democracy between the overthrow of the dictator Rhee Syng-man and the military coup of General Park Chung-hee, the film was swiftly censored for alleged sympathies with the enemy to the north and then sank into obscurity. The Korean Film Archive had just a single 35-mm print to work with for its brilliant restoration, which has made it possible to rediscover a lost masterpiece.