Jakob Lass, who scored a hit with Love Steaks, here films according to the rules of his very own ‘FOGMA’ manifesto, which means that much of the dialogue is improvised. In spite of the film’s documentary style, the story is fast-paced and up tempo, with stylised fight scenes. In the beginning it might be about keeping pushy males at bay, but the women’s uniforms and fists are soon put to other uses. The stakes are increasingly raised and moral values are soon being challenged.
Born in Munich, Germany in 1981, he initially worked as an actor. At the same time, he applied to study directing, but was rejected by all the German film schools. After his short film Bademeister Paul started to win awards, he participated in the 2008 Berlinale Talents, studied at filmArche and from 2009 directing at the Film University Babelsberg Konrad Wolf. In his first year there, he made his debut feature film Frontalwatte. In 2013 his film Love Steaks won the German Cinema New Talent Award in all four categories at the Filmfest München as well as the Max Ophüls Prize in 2014.