Álex de la Iglesia trains his lens on a group of people in an extreme situation which leaves them no choice but to discover who they really are. Caught between blind terror and confidence, egotism and solidarity, they struggle to survive amidst outbursts of greed, hatred and helpfulness. The bar, its basement rooms and Madrid’s underground passageways become the setting of a story that oscillates between thriller and very black comedy.
Born in Bilbao, Spain in 1965. A director and screenwriter, he studied philosophy at the University of Deusto. His debut feature Acción mutante was produced by Pedro Almodóvar. His second film El día de la bestia (The Day of the Beast) received six Goya Awards. Balada triste de trompeta (The Last Circus) won Best Director and Best Screenplay awards at Venice. He has been producing his own films since 2002 and was president of the Spanish Film Academy from 2009 to 2011. His feature La chispa de la vida (As Luck Would Have It) screened in the Berlinale Special in 2012.