Martin Provost has made a name for himself with powerful portraits of women (Séraphine, Violette). Sage Femme revolves around the encounter between two headstrong women, perfectly cast with two of French cinema’s grandes dames. A dramatic comedy about the need for change, and the question of whether steak, pommes frites and red wine is really what one would call a healthy lunch.
Born in Brest, France in 1959, this director and writer began his career as a film and stage actor. He was a member of the Comédie-Française before devoting his career exclusively to writing and directing. He published several novels and made two short films before presenting his debut feature as a director with Tortilla y cinema. He gained international renown with Séraphine which won seven Césars.