The Mexican director, producer and cinematographer is recognised as one of the most important voices in Latin American documentary. His films have screened at festivals including the International Documentary Film Festival Amsterdam and in Toulouse, Locarno, Montreal, Sarajevo, Guadalajara and Morelia.