Born in Brussels, Belgium in 1954, he currently lives in Paris. He studied at the INSAS film school in Brussels and then moved to Los Angeles to study cinematography at the American Film Institute where his teachers included Sven Nykvist and Conrad Hall. After returning to Europe, he was cinematographer on various documentaries and commercials. His first feature film as a cinematographer was La vie de Jésus (The Life of Jesus) by Bruno Dumont in 1997. Since then he has switched to directing fiction with The Day God Walked Away being his debut film as a director.