After graduating from the Parisian film school La Fémis, he began working at Erato Films as a production manager on films including Boris Godunov by Andrzej Zulawski and Van Gogh by Maurice Pialat. He then produced 15 feature films with Playtime and Vendôme Production before, in 2009, moving to Arches Films to work as a screenwriter and producer on titles such as Des hommes et des dieux (Of Gods and Men) by Xavier Beauvois and Mon roi (My King) by Maïwenn. Django is his first feature film as a director.