Born in Salzburg, Austria in 1991, after completing school he spent a year serving as a reserve cadet in the Austrian Armed Forces. In 2012 he co-founded the 2010 Entertainment OG production company with school friends in Salzburg where he has worked as a director and screenwriter for short films, commercials, corporate and music videos. In 2013 he began studying directing at the Filmakademie Baden-Wuerttemberg. His short films Klang der Stille and Milliardenmarsch screened at numerous international festivals and won multiple awards. Die beste aller Welten (The Best Of All Worlds) is his debut feature film.