Born in Cologne, Germany in 1993, he grew up in Germany and Spain. Since October 2013 he has been studying directing at the Film University Babelsberg Konrad Wolf. He has made several films which explore the limits of fictional and non-fictional film. They include Kurtsky – Die Eintagsfliege (Kurtsky), a cooperation with German broadcaster rbb, which screened at the DOK Leipzig Festival in 2014.