In his directorial debut, cabaret artist and actor Josef Hader tells a funny, dramatic story about the Austrian middle-classes’ private fears of failure and social decline. A witty and ironic film that reflects on how a bourgeois life can go awry – and then perhaps manages to get back on an even keel after all.
Born in Waldhausen, Austria in 1962, the award-winning comedian has repeatedly ventured into film as an actor, screenwriter and director. He has won acting awards including at the Locarno Film Festival, the German Film Critics’ Award and a nomination for the European Film Awards. For his directing debut Wild Mouse, he also wrote the screenplay and took the leading role. The film was selected to screen in Competition at the 2017 Berlinale.