After a falling-out with her mother, 16-year-old Tia hitchhikes across the New Zealand South Island. A fatal car accident brings the Maori girl together with father-to-be Will, his wife Donna and his niece, four-year-old Lily. In the rugged Otago highlands, on Will and Donna's farm, Tia hopes to find the love, warmth and security she desperately craves. Is it possible to find your place somewhere where there is no place for you? In her debut feature film, Jackie van Beek's keen grasp of her protagonist's state of mind makes for a gripping insight into the complex emotional life of a restless young woman. A subtle film about visible and invisible wounds.
A New Zealand actor, writer and director who works in theatre, television and film, she has developed various comedy projects including 'My Brother and I are Pornstars' with which toured New Zealand and Australia. To date she has made seven short films which have screened at numerous international festivals, including Go the Dogs which featured in the Berlinale Generation programme in 2011. The Inland Road is her debut feature film.