Party girl Annie and Gordon, a homeless man, travel through a remote subway tunnel to a different time; to a world where two children are held captive and tormented by bizarre figures. A multilayered animated film which brings to life the dark history of the Canadian residential school system, in which – as recently as the 1990s – First Nations children were being indoctrinated and estranged from their parents and culture.
The Métis media artist was born in Fort Frances, Canada and currently lives in Toronto. She studied fine art at the University of Manitoba with a major in drawing and a minor in film. Her work focuses on stop-motion animation and includes SNIP which screened in the 2017 Berlinale Generation where it received a Special Mention. In 2019, the Winnipeg Film Group presented the first retrospective of her work; in 2020, she was honoured with her first film festival retrospective at the Ottawa International Animation Festival.