Thick fog lies over the Rio Apa, the river that runs between Brazil and Paraguay. The bodies of dead men float downstream. But the 13-year-old Joca is in love with the mysterious alligator girl Basano of the Guaraní people, who lives on the opposite shore. But it is not only the river that separates the young Brazilian from his first love: There are also scars from the past, battles between the rival biker gangs: Joca's older brother, a reluctant gangster, and Basano's cousin, who wants her for himself. Set to the sounds of revving engines in the diffuse light of the swamps, Bragança portrays the attitudes and lives of a fearless generation in a modern Romeo and Juliet story.
Felipe M. Bragança is a filmmaker whose work is deeply rooted in Brazilian culture and historical memory, exploring its many layers using a distinctive form of magical realism. His films have been screened at festivals such as the Berlinale, Cannes, the International Film Festival Rotterdam, Locarno, and Sundance. Retrospectives of his work have been held at Jeu de Paume, California Institute of the Arts, Arsenal, and Wolf Kino. Bragança is currently developing a new adaptation of the Brazilian modernist classic Macunaíma by Mário de Andrade, which will be his fifth feature film. He has already been part of the Forum Expanded program with the films Fernando Que Ganhou Um Pássaro do Mar (with Helvécio Marins Jr., 2013) and Escape from my eyes (2015).