Born in São Paulo in 1969, she has received numerous national and international awards for her films. Her debut feature Bicho de Sete Cabeças (Brainstorm) screened at the Toronto International Film Festival and won Best Film at the Biarritz Film Festival; Chega de Saudade (The Ballroom) was awarded the Grand Prix at the Festival Tous Écrans in Geneva. As Melhores Coisas do Mundo (The Best Things in the World) premiered at the Festa del Cinema di Roma. She also directs documentary films, music videos and theatre.