Questions about Europe’s future surface, providing us with new material and a new direction in which to explore our thoughts of a better world and the necessity of dreams. We set off with Mira on a journey into the unknown that is both highly artificial and yet also close to today’s reality.
The film team and the section head during the panel "Filmkollektive – Utopie eines gemeinschaftlichen Filmemachens".
Born in Vienna, Austria in 1988, she grew up in Brussels, Helsinki and Paris. In 2010 she completed a BA in theatre, film and media at the University of Vienna. Since then she has been studying documentary directing at the University of Television and Film Munich (HFF). Her documentaries Raumstation and Nacht Grenze Morgen (Two at the Border, co-directed with Tuna Kaptan) have screened at numerous international festivals and received several prizes.