Inuk filmmaker from the Canadian Arctic, where her production company, Unikkaat Studios, is based. She directed among others the hypnotic short Inuit High Kick and the award-winning NFB animation Lumaajuuq: The Blind Boy and the Loon. Her short Aviliaq: Entwined is part of the Embargo Project, a collaboration of female Indigenous filmmakers. For her documentary Tunniit: Retracing the Lines of Inuit Tattoos, she travelled across the Arctic to speak with elders about Inuit tattoo practices and the causes of their near-disappearance – before getting her own traditional face tattoos.