When Richard awakes one fall morning to find himself alone in his stork nest, he's aghast. How could the others have left him behind? Undaunted, Richard sets out alone for Africa to prove to his stork family that he's one of them. Unfortunately, there's one inconvenient truth: Richard is in fact a sparrow and not at all equipped with what it takes to complete such a long-distance flight. On his voyage across Europe, he encounters a whole cast of winged oddballs, including Mafiosi crows and high voltage pigeons, as well as the helpful owl Olga and karaoke-loving parakeet Kiki, who are both blessed with brilliant ideas. Through his many adventures, Richard finally learns that it's actually not so bad being a sparrow amongst the most colourful birds.
Born in Hamburg, Germany in 1970, he studied graphic design in Hamburg from 1992 to 1994. He first became acquainted with film working at the TFC Trickompany where he was co-director of the feature film Kommando Störtebeker in 1998. He works as a writer, layout artist and designer as well as a director and co-director on commercials, animated films and animated TV series including Werner – Das muß kesseln!!! and Karlsson vom Dach. He is currently co-writer and co-director on the 3D feature film Tabaluga – Der Film, on a TV series and theatrical feature for 'Olchis' and Yakari, another 3D feature.