Risteard Ó Domhnaill is a muti-award winning director based in the West of Ireland. Ó Domhnaill’s first feature documentary The Pipe debuted at the 2011 Toronto International Film Festival and went on to screen at over thirty festivals worldwide, including the Berlinale and the BFI Festival in London. He received the 2016 Screen Directors Guild of Ireland Finders Series Award for his work on his second documentary feature, Atlantic. Ó Domhnaill works as a cinematographer on various Irish television productions and regularly with the BBC, Channel 4 and Al Jazeera on Irish-based stories.