Fifteen years on: the memories of their brief triumphant rise have long since faded on old video tapes – not to mention recollections of the long nightmarish descent through the purgatory that is failure. One day Maze, the band’s singer, decides to return to what he loves most: music. The old gang comes together. Will they manage to reinvent themselves? They already have a name, PICTURES. But their rehearsals are an odd affair and at some point Maze simply stops coming. The friends begin to realise that he’s in trouble: drugs and depression are causing him to lose his grip and his sense of who he is. But in spite of their fears they are determined to collectively take on the responsibility for their project – a new tour, a new start. The dream begins.
Born in Hamburg, Germany in 1977, he studied media and cultural anthropology at the University of Hamburg as well as photography and documentary film at the University of Fine Arts of Hamburg. He joined German public broadcaster NDR as an intern and is now an editor and documentary filmmaker.