Born in Uttar Pradesh, India in 1983, he grew up with his grandparents in Kanpur and in the north-eastern state of Arunachal Pradesh where his father worked in the state forestry department. He graduated with a degree in science with the intention of joining the Indian Air Force but then realised that was not his true calling. He got a job in tourism before moving to Mumbai and working his way up through the ranks in the Indian film industry. Aaba (Grandfather) is his debut film as a director.