Raoul Peck has turned these thirty hitherto unpublished pages into a powerful collage of archive photographs, excerpts from films and newsreel footage: the boycotts and the resistance against racial segregation in the 1950s and 1960s, the invisibility of black Americans in Hollywood’s legendary works, the Afro-American protests against white police brutality that continue to take place even today, Baldwin’s complex relationship with the Black Power Movement and one FBI report’s paranoid view of Baldwin’s homosexuality. A trenchant and disturbing essay about the reality of the lives of African Americans – lives that are still largely ignored by America’s mainstream. Samuel L Jackson’s voice lends Baldwin’s poetic, meditative language suitable expression.