Before completing his postgraduate studies at the Academy of Media Arts Cologne in 2011, he worked for ten years as an assistant director and in the script/continuity department of film and television productions. His short film Security screened at over 100 festivals and won 20 awards. He currently works as a freelance director and screenwriter.