Sam Gabarski adopts the same dryly humorous tone that is to be found in Michel Bergmann’s ‘Teilacher’ trilogy on which this film is based. Major questions are dealt with in an ostensibly casual manner: should the survivors remain in the country of their persecutors that was once their home? Or should they use the cash they have made to emigrate as quickly as possible? David – who, thanks to his talent for comedy, survived the Holocaust by entertaining the Nazis with revues – is faced with an entirely different set of questions as special agent Sarah Simon investigates his past. She wants to know why he has two passports, and what he was doing visiting Adolf Hitler at Obersalzberg.
Born in Munich, Germany in 1948, he currently lives in Belgium. He founded the advertising agency Garbarski Euro RSCG, for which he has directed over 50 commercials. In 1997 he began making short films which were followed, in 2003, by his debut feature Le Tango des Raschevski. His second feature film Irina Palm screened in Competition at the Berlinale, became a favourite with the public and won the Italian David di Donatello award for Best European Film.