Kaputt is an animated documentary about Burg Hoheneck, the central women’s prison in former GDR. Apart from detention conditions, themes addressed primarily include enforced labour and the utilisation of products manufactured for export to the West. Gabriele Stötzer from Erfurt and Birgit Willschütz from Berlin recall their prison terms at Hoheneck in original interview recordings. The extract of these audio testimonials are interpreted in simple, minimally animated monochrome images.