Rachid Bouchareb, who has already explored parental anxiety about radicalised children in London River (Berlinale 2009), here addresses an issue of pressing topicality. The mother’s journey from the orderly West into the chaos and violence of a conflicted land is the perfect metaphor for her inner desperation.