Director, actor and writer Pernilla August’s adaptation of Hjalmar Söderberg’s classic 1912 novel of the same title is based on a screenplay by Lone Scherfig (Italian for Beginners, An Education). The topic under debate is the eternal question of true love. Is it merely a dream or can it ever be experienced? A romance about two people who transcend the morals of their time and discover their own, unexpected ways of fulfilling their emotions.