Who cares if the old people moan about her short-cut T-shirts and ripped jeans? Lora loves Todor, and Todor loves her – that’s the only thing that matters. She doesn’t care about the gossip, or that she gets in trouble for coming home too late. But when her father suddenly dies, everything changes. It’s no longer so easy to ignore her family and the neighbours. Do they really believe that her father’s death is God’s way of punishing her? And even Todor has started to avoid her. Life in the village and her role there seem to be more and more oppressive. Portraying the customs and traditions of a village set in the breathtaking landscape of rural Bulgaria, Zhaleika subtly tells the tale of a young woman’s emancipation.
The director and the leading actress of the film which received a Special Mention by the Youth Jury.