From famous corners of the Louvre Museum to the modernist buildings of Oscar Niemeyer in Brazil and Mies van der Rohe in Canada: Invention takes us on a dynamic tour of fluctuating cityscapes, capturing the texture of these places, their landmarks, and the people who inhabit their streets and buildings, with images of glass, light, shifting reflections, hard concrete, spiral staircases – and paintings. Shot in Lewis’s signature style of long, meandering takes using an almost free floating camera, the film juxtaposes architecture, urban life, and art. The camera drifts along buildings and streets, lingering on structural details, before swirling off into a different direction, creating surprising patterns and vantage points.