When investigating mythology and legend in countries where the collective imagination is shaped by illusion and superstition, one encounters monuments erected in secluded areas. Their sudden appearance on these sites – lacking symbolic significance or any clear connection to the events they are intended to commemorate – can seem perplexing.
Ahmad Ghossein’s lecture performance looks at architects and sculptors working on symbolic and abstract monuments that celebrate the victory in the south of Lebanon, while paving the way for a new visual hegemony.