Poplar trees are a plant species widely cultivated in Europe, Asia, and North America. In Beijing alone they number about 5 million in total, half of which are female. In spring the female trees blossom and set free poplar seeds, or poplar catkins, which drift with the wind, resembling a massive snowstorm due to their astronomical amount. This brings a considerable environmental hazard, causing respiratory diseases, but also the risk of fire, as poplar catkins are highly flammable.