From the first scene [...] the film’s image and sound develop through a series of metaphors. The matte moving in front of the camera plays between the horizontal notebook and vertical window, turning like a page or a window shutter. One of the central points of inspiration was Leonardo's notation of shadows. I used the surface of my notebook and desk to translate some of his observations and discovered the shadow as a place for sound. There is a constant shift between the different ways of seeing images and reading a text. The film is a hybrid between sound and silence; each of my written notes in the film is an occasion for the spectator to reflect on his or her own voice.”
From the Notebook of... is presented in a 35mm print restored by the Austrian Film Museum. The restoration was supported by Markus Schleinzer.