Afterwards, it is as if Tomas has fallen into a deep pit. The relationship with his girlfriend Sara collapses under this burden. He seeks refuge in his writing and tries to establish a family of his own with Ann and her daughter Mina. The film follows Tomas over twelve years in his attempt to give his life meaning again, just as much as it follows Kate and Christopher until the latter is 17 years old and finally decides to face the man he met only once before, on that fateful evening ...
Every Thing Will Be Fine carefully and precisely tells a story of guilt and the search for forgiveness, and the fact that it is not time that is a great healer but the courage to face up to things and to forgive. Especially oneself.
The actors and the German director, who will be awarded the Honorary Golden Bear for his lifetime achievement.