With Die abhandene Welt, Margarethe von Trotta returns to the theme of sisters which she already explored in her internationally noted films Sisters, or the Balance of Happiness and Die bleierne Zeit. With emotional verve the film tells of a sudden and unexpected invasion of the past into the present, of suppressed fear and guilt, of a new self-confidence and how acknowledging the truth can free both the body and the soul. A roller-coaster of emotions with an uncertain outcome.