Following in the footsteps of Jean Renoir (1946) and Luis Buñuel (1964), Benoit Jacquot employs Octave Mirbeau's novel to cast a sardonic eye on the bourgeoisie. Told from the perspective of the diary of a young woman who puts her sensuality to good use in order to secure the life she desires, Jacquot reflects upon the power of the apparently powerless and the impotence of the purportedly powerful. The figure of the servant uncovers the dark underbelly of the early 20th century, and also the insecurities of our present day.